home

Stik dem en enkeltbillet til ‘friheden’

Flere dele af den muslimske verden har i den seneste tid udråbt Danmark til et intolerant og xenofobt samfund, og set i det lys, var det særdeles belejligt, at statsminister Anders Fogh (V) foran den samlede verdenspresse i går sagde, at “Danmark er et af verdens mest tolerante og åbne samfund”.

Men der må og bør være en grænse for hvor meget, vi kan tillade os stiltiende at acceptere. Det er aldeles ikke acceptabelt og befordrende for Danmark, når en delegation fra de islamiske kredse herjhemme tager til Mellemøsten med henblik på at udrede de tråde som har været årsag til misforståelser, og i stedet fremviser bizarre billeder af profeten Muhammed afbildet som pædofil og udstyret med grisetryne (et billede der ifølge Ekstra Bladet stammer fra en grisefest i Frankrig), samt et billede af en bedende muslimsk mand, der voldtages analt af en hund.

Ligeledes er det forkasteligt, når lederen for det Islamiske Trossamfund Abu Laban taler med de polemiske to tunger. Til arabiske tv-stationer glæder han sig over boykotten af danske varer, mens han til dansk tv opfordrer den arabiske verden til at stoppe boykotten.

Derfor er jeg for en gangs skyld fuldkommen enig med Pia Kjærsgaard, når hun antyder at ovennævnte episoder bevæger sig på grænsen til landsforræderi. Vi kan ikke være tjent med, at disse mennesker rejser til Mellemøsten under påskud af at ville fremmme danskernes sag, men i stedet blinker og trutter med horn og lygte over billeder som aldrig har haft nogen relation til Jyllands-Postens karikaturtegninger af profeten.

Disse personer og deres sympatisører, og det inkluderer sågar danske statsborgere, bør udvises af Danmark øjeblikkeligt. Hvis ikke de befinder sig vel i et ‘intolerant’ samfund som det danske, så lad dem endelig rejse tilbage til deres eget muslimske ‘tolerante’ samfund, hvor kvindeundertrykkelse, håndsafhugning og æresdrab er blandt de moderne, liberale værdier.

Og i samme åndedrag kunne vi passende stoppe bistanden til de lande, som påråber dødsdomme over danskere og boykotter danske varer. De sparede penge burde solidarisk skænkes til de danske virksomheder, der har mistet betydelige indtægter ved at kæmpe for den demokratiske frihed. Påfaldende er det i øvrigt, hvordan våben og ammunition flyder i en overflod i disse lande, som kun klarer de økonomiske skær via udenlandske subsidier. Men det er vel blot endnu en vestlig konspiration, at påstå det…

8 Responses til “Stik dem en enkeltbillet til ‘friheden’”

  1. Dennis
    February 8th, 2006 18:36
    1

    Ja, det er liiiiidt påfaldende at de alle kan skaffe en AK47, men ikke mad, vand og medicin.

  2. matthias // keen
    February 8th, 2006 18:47
    2

    ja, der er nogle imamer i danmark som dummer sig gevaldigt og regimer som dummer sig gevaldigt rundt omkring i verden.

    men, der er 1.3 milliarder muslimer i verden og jeg må ærligt betvivle din evne til at dømme dem og deres værdier over en kam. ligeledes gør du dig til dommer over de lande som de bor i, uden på nogen måde at have anden viden end den du har fået serveret på tv2 klokken 19.

    at de 10 imamer ytrer sig løgnagtigt er selvfølgelig noget lort, men deres påskud var nu engang JP’s tegninger, og at falde for forsimplet retorik og fingerpegen er nu ikke noget der gavner nogen.

    hvis du tænker dig om i 2 sekunder tror du så dialog omkring ytringsfrihed i danmark med disse imamer eller direkte udsmidning gavner denne “internationale krise mest” ?

    jeg gad personligt godt se reaktionerne rundt om i verden hvis vi smed imamer på porten fordi man beskyldte dem for at være ansvarlige og blot kaldte JP’s del i miseren ikke nævneværdig.

    den stædighed vi udviser gavner jo ingen. ja tak til ytringsfrihed, men hvorfor skal vi forsvare latterliggørelse af et symbol, hvis betydning vi ingen anelse har om. at indrømme at man har begået en fejl er vel ikke at undergrave pressefriheden eller ytringsfriheden.

    så styr lige dansk folkeparti, henrik..

  3. Fallesen
    February 8th, 2006 19:08
    3

    Man skulle ellers tro, at muslimerne mere end nogen andre kender betydningen af at forråde sit land.

    Jeg kan sagtens se din udemærkede pointe Matthias, men jeg mener stadig ikke, at visse personer bør slippet ustraffet ud af denne sag. Selvfølgelig har de fået et slag på deres personlige stolthed, men bør vi stille os tilfredse med det?

    Hvad enten de skal landsforvises eller stilles for en domstol, så skal der sanktioneres og statueres et klart eksempel.

    Og så er det i øvrigt svært at føre en dialog, når talsmanden for det Islamiske Trossamfund Ahmed Akkiri her til aften leverede én af de svageste indsatser på tv jeg længe har set. Manden ville ikke indrømme, at det var en fejl at tage et billede fra en fransk grisefest med til Mellemøsten, og fremvise det som en del af debatten om religion i Danmark. Jeg tror, at de fleste ser det som en fejl. 

  4. laust
    February 8th, 2006 19:13
    4

    Nu skal man lige holde tingene adskilte.

    Om disse personer er landsforrædere eller ej er én ting. En anden ting er, at Pia Kjærsgaard bruger sagen til at drive indenrigspolitik på og får folk som dig til at hoppe med på vognen i hendes populistiske leflen for folk, der ikke er oplyste eller ønsker at være det.

    Hvis Abu Laban og co. har modarbejdet den damske regerings diplomatiske forsøg på at glatte tingene ud i Mellemøsten, så skal man forholde sig til det og reagere på det som loven foreskriver.

    Men fortæl mig hvad den sag helt konkret har at gøre med ulandsstøtte til fattige mennesker, der intet som helst i verden har at gøre med hverken Jyllands-Posten, Abu Laban, AK-47 rifler eller Pia K for den sags skyld.

    “[].. de lande, som påråber dødsdomme over danskere..”

    De lande? Du mener vel de grupper af fanatisk religiøse, der udgør en procentdel af de landes befolkning?

    Det er farligt at generalisere.

  5. Fallesen
    February 8th, 2006 19:31
    5

    Spørgsmålet er hvad de fattige mennesker prioriterer højest: Et stykke brød til middag, eller et magasin til deres AK-47. Spøg til side. Jeg tror nu alligevel ikke, at de fattige folk i disse lande har specielt meget gavn af vores bistandsstøtte. Deres lovreligion har placeret dem i en tidsalder, hvor kapitalen stadig ikke var opfundet.

    “De lande? Du mener vel de grupper af fanatisk religiøse, der udgør en procentdel af de landes befolkning?”

    Jeg indrømmer det manglende skel her.

    Og ja, jeg er heller ikke meget for at bekende kulør til Pia K’s “populistiske leflen”. Det er ikke sket før, men i denne sag er jeg helt på bølgelængde med hende.

  6. Charlotte
    February 8th, 2006 21:11
    6

    Spar mig for jeres “venstre-orienterede propaganda”, for at citere jeres yndlingsavis… De folk ER landsforrædere, de skal udvises og enhver form for bistand til de lande som har valgt at boykotte Danmark skal stoppes!
    Og bare fordi at man tilfældigvis deler en holdning med Pia Kjærsgaard i en bestemt situation er ikke ensbetydende med at det skal være FY FY! Se dét er ikke holdbart, og minder blot mig om enhver skabskommunists standardmodkommentar til ethvert fornuftigt standpunkt. “…populistiske leflen…” Jesus…

    Henrik, jeg er fuldstændig enig med dig.

  7. laust
    February 8th, 2006 22:42
    7

    “…De folk ER landsforrædere, de skal udvises og enhver form for bistand til de lande som har valgt at boykotte Danmark skal stoppes!…”

    Det er stadig to forskellige ting vi snakker om. Som jeg skriver, så skal vi, Danmark, som den retsstat vi er, behandle de her “landsforrædere” - som jeg i øvrigt mener har opført sig idiotisk - som loven foreskriver det. Det kan vi vel blive enige om.

    Med hensyn til Pia K, så nævner jeg intet om, at det er forbudt at dele holdninger med hende. Jeg forholder mig til den konkrete situation og den er, at hendes parti bruger Muhammed-sagen til at vinde land rent indenrigspolitisk. Det er præcis det samme flere regeringer i de fornærmede Mellemøstlige lande gør og det er klamt.

    Når man står i en international diplomatisk krise, så prøver man at afhjælpe problemerne. Ikke puste til ilden for at skaffe vælgere. Og det mener jeg som sagt gælder begge veje.

    Og apropos “ethvert fornuftigt standpunkt”, Charlotte, så er det vel rimeligvis et definitionsspørgsmål.

    Du argumenterer f.eks. ikke for nogle af dine synspunkter, men har travlt med at kalde andre for skabskommunister..

  8. Fallesen
    February 8th, 2006 23:20
    8

    Jeg er i øvrigt helt enig med dig Laust i, at det er direkte klamt at se den måde DF prøver at bruge hele denne sag til egen vinding. Indenrigspolitik burde ikke stå øverst på agendaen for øjeblikket.

    Tak for støtten Charlie :)

Skriv kommentar

Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.

    henrik fallesen

    • Henrik Fallesen
    • Henrik Fallesen
    • Henrik Fallesen
    • Henrik Fallesen
    • Henrik Fallesen